domenica 27 dicembre 2020

75 de ani - La mulți ani Volkswagen Beetle!


     În 27 decembrie 1945 la fabrica din Wolfsburg a început producția în seria a modelului Volkswagen Tip 1 sau cum o știm noi în România cu numele de „Broscuța”(sau VW Beetle), fiind începutul unei povești de succes al acestui model iubit în lumea întreagă. Inițial acest model a fost planificat ca un proiect  al național-socialiștilor, dar din 1939 fabrica de la Wolfsburg a produs armamente în loc de vehicule. Până la sfârșitul celui de-al II-lea război mondial au fost produse doar 630 de unități ale modelului care a fost numit „KdF-Wagen” în 1938.

Datorită viziunii strategice a maiorului englez Ivan Hirst a început povestea succesului VW-lui Beetle sub tutela Volkswagenwerk GmbH care a fost asumat de guvernul britanic în iunie 1945. Britanicii au emis un ordin de 20000 de vehicule în august 1945. Începutul producției a fost un semn vizibil al unui nou început și al speranței la fabrica care a fost în mare parte distrusă până la sfârșitul celui de-al doilea război mondial. Această soluție a fost în conformitate cu politica britanică ulterioară pentru Germania, care a văzut securitatea financiară și perspectivele de viitor pentru populație ca elemente cheie în dezvoltarea structurilor democratice. 

                   Broscuța „Herbie”

     În cele din urmă, democrația își găsește drumul în Volkswagenwerk: la 27 noiembrie 1945, comitetul de întreprindere ales într-un scrutin democratic și-a ținut reuniunea constitutivă. Văzând probleme considerabile în aprovizionarea forței de muncă cu hrană și spațiu de locuit, producția a fost îngreunată de blocajele de materie primă și aprovizionare cu energie. În ciuda acestor condiții dificile, prima mașină Volkswagen a părăsit linia de producție la scurt timp după Crăciun. Wolfsburg și Volkswagenwerk GmbH au primit un cadou de Crăciun întârziat la doar opt luni după sfârșitul războiului. Până la sfârșitul anului 1945, au fost produse 55 de vehicule. Din 1946 până la reforma valutară, au fost produse aproximativ 1.000 de vehicule pe lună. Nu a fost posibil să se producă mai multe vehicule, având în vedere lipsa materialelor și raționarea, precum și lipsa de personal. Administratorii responsabili au pus bazele creșterii ulterioare a companiei până în toamna anului 1949. Au stabilit un sistem de vânzări și servicii post-vânzare și au început să exporte berlina Volkswagen în 1947.


                        Volkswagen Tip 1, „Beetle”


  Decizia de a dezvolta o fabrică civilă și de a începe producția în serie a modelului Volkswagen de tip 1 a fost punctul de plecare al unei povești unice de succes. Datorită repornirii timpurii, Volkswagenwerk GmbH a obținut o poziție inițială excelentă pentru creșterea economică după introducerea mărcilor. Sub denumirea neoficială de „VW Beetle”, mașina a devenit mai populară decât aproape orice alt model de automobile din întreaga lume. A fost, de asemenea, un record în termeni de durată și volum de producție. Volkswagen a întrerupt producția VW Beetle doar în Mexic în 2003, după ce au fost fabricate 21.529.464 vehicule, inclusiv aproximativ 15,8 milioane în Germania. 

Nessun commento:

Posta un commento